Om os

Skals Skytteforening er en af landets ældste foreninger, den er dannet helt tilbage i 1869. Foreningen har i mange år haft et stabilt medlemstal med en relativ stor overvægt af børn og unge. Der er dog sket en flot stigning i medlemstallet de seneste år, hvor der også er kommet flere seniorskytter til, hvilket er meget glædeligt. Skals Skytteforening ejer 8 stk. udendørsbaner på 50 meter med skivetræk og lys på banerne. Udendørsbanerne blev i 2011 moderniseret med rindende vand, toilet og nyt køkken. Vi har til og med vinteren 2014/2015 skudt på 15 meter i Skals Hallens kælder siden 1972. Disse baner er nu ved at blive afviklet. Skytteforeningen har de sidste mange år presset på for at få etableret nye 15 meter baner. Det er nu lykkes således, at vi, fra den kommende vintersæson, kan byde velkommen i et nyt og topmoderne skydeanlæg. Der vil være elektronisk markering, hæve/sænkeborde, polythermisk kuglefang samt sidst, men ikke mindst en rigtig god udsugning. Der vil være resultatvisning i opholdsrummet, samt mulighed for via glasparti at følge skytterne i aktion således, at det bliver mere spændende at være tilskuer. De nye baner bliver indrettet således, at det også bliver muligt at skyde 10 meter luftskydning. Der etableres et boksrum i Skafor rød, hvilket betyder at vi må opbevare flere våben, dette kan have stor betydning for fx efterskoleelever med egne våben, som ønsker at dyrke skydning i Skals.

Foreningen er underlagt DGI Midtjylland og skal som sådan drive foreningen i overensstemmelse med DGIs og egne vedtægter.

Seneste referat

OBS. For tidligere referater spørg bestyrelsesformanden.

Love og vedtægter

Hent PDF’en her